UUSIMMAT

NVIDIAlta DirectX 12 -rajapintaa esittelevä MECH Ti -demo

11.06.2015 17:00 | Petrus Laine | 12

4Gamer.net on julkaissut YouTubessa videon NVIDIAn uudesta MECH Ti Feature Demosta. MECH Ti Feature Demo käyttää DirectX 12 -rajapintaa ja demonstroi useita sen uusista ominaisuuksista.

Videolla on käytössä muun muassa Conservative Rasterization -teknologian mahdollistamat ray tracing -tekniikalla luodut varjot, Tiled Resources -teknologian mahdollistamat Sparse Smoke -savuefektit, jotka reagoivat demon Mech-yksikköön ja jotka valaistaan reaaliajassa aseiden liekeistä, ja reaaliaikaiset Screen Space Reflection -heijastukset.

YouTube, 4GamerMovie, MECH Ti Feature Demo

Keskustelu

Tästä tuli jotenkin mieleen Mechwarrior 2.
Siinä mielessä että silloin ne välianimaatiot oli VAU. Nykyään alkaa pelien grafiikat olemaan jo paremman näköiset kuin 90-luvulla renderoidut välianimaatiot peleissä.
Eipä ois voinut silloin uskoa että miten grafiikat peleissä kehittyy.

Tom Petersen esitteli kyseistä demoa PCPerspectiven livestreamissa pari päivää sitten.

Kyll mieli tekee vaihtaa joko 980ti tai ostaa sli-pari tolle nykyselle 970:lle. Ja vielä enemmän mieli hinkuu kunnon mech-peliä. Onko vielä varmaa infoa tuleeko dx12 vain kympille vai tuleeko se myös 8.1 winkkarille? Jos se on kympin yksinoikeus niin voi olla että menee käyttikset vaihtoon. Ainakin Batmanin on ilmoitettu tukevan dx12, ja siitä olisi kiva ottaa kaikki irti. Se on kuitenkin niin visuaalisesti kuin toivon mukaan tarinallisestikin tämän vuoden huippujulkaisuja.

contay

Kyll mieli tekee vaihtaa joko 980ti tai ostaa sli-pari tolle nykyselle 970:lle. Ja vielä enemmän mieli hinkuu kunnon mech-peliä. Onko vielä varmaa infoa tuleeko dx12 vain kympille vai tuleeko se myös 8.1 winkkarille? Jos se on kympin yksinoikeus niin voi olla että menee käyttikset vaihtoon. Ainakin Batmanin on ilmoitettu tukevan dx12, ja siitä olisi kiva ottaa kaikki irti. Se on kuitenkin niin visuaalisesti kuin toivon mukaan tarinallisestikin tämän vuoden huippujulkaisuja.

Tulee vain kympille

Graafisesti joten kuten ok, mutta eipä se savu pahemmin interaktiivista ollut ja hyi hitto tuota kromikiiltoa. Siihen päälle vielä lähes yksinumeroinen fps ja hirvä repeily.

Ei vaikuta kovinkaan hyvältä demolta, vaikka DX12 varmaan tuleekin olemaan hyvä päivitys.

Uutisen puolella vielä kommentointi suljettu?

Kyllähän DX12 tuomia etuja odotellaan täälläkin kovasti. Ekat pelit vissiin vuoden vaihteessa? Jostain luin tuommosta.

SFX

Uutisen puolella vielä kommentointi suljettu?

Korjattu, oli näemmä jäänyt tallentamatta keskustelun ID uutiseen
edit:

SFX

Kyllähän DX12 tuomia etuja odotellaan täälläkin kovasti. Ekat pelit vissiin vuoden vaihteessa? Jostain luin tuommosta.

Jää nähtäväksi milloin, jotkut pelit saavat vissiin pätsinä DX12-tuen (esim uusi Batman ja King of Wushu)

Skye

Graafisesti joten kuten ok, mutta eipä se savu pahemmin interaktiivista ollut ja hyi hitto tuota kromikiiltoa. Siihen päälle vielä lähes yksinumeroinen fps ja hirvä repeily.

Ei vaikuta kovinkaan hyvältä demolta, vaikka DX12 varmaan tuleekin olemaan hyvä päivitys.

Vähän samat fiilikset tuli itsellenikin: kuvallisesti masentava demo. Tuli mieleen vanhat PhysX-esittelyt. Kenties kehittäjille toimiva esimerkki teknologioista, joita voi pian soveltaa. Kuluttajalle en kuitenkaan tällä lähtisi myymään. Nätimpiäkin nähty.

Omituisen ruma demo, hirveä bloom/blur mikälie efekti päällä ja mitään sen ihmeellisempää ei tuo demo ei tarjonnut, dynaaminen savu olisi tietysti jees mutta sekään nyt ei erityisen hienolta näyttänyt.

Olihan tuo järkyttävän näköinen kaikilla mahdollisilla tavoilla. Toisaalta tarkoitus oli käsittääkseni demota lähinnä noita reaaliaikaisia ray tracing -varjoja, eikä niinkään valmista peliengineä.

Mitenköhän perinteiset stencil-varjot mahtaisivat vertautua näihin raycastattuihin varjoihin suorituskyvyn osalta?
Näidenhän suosio koki romahduksen Doom 3 aikoihin juurikin varjokarttojen suosion kasvun myötä.

Self-shadowing ja pikselintarkka varjostus onnistuu myös tällä menetelmällä.
Voi toisaalta mennä saatanalliseksi säätämiseksi jos ja kun jokaisen valonlähteen suhteen halutaan sekä umbra että penumbra volyymi.

Muropaketin uusimmat