Uusimmat

Pelikehittäjältä sammakko: ”Yli 30 FPS:n ruudunpäivitysnopeus ei paranna pelikokemusta”

31.12.2015 23:00 Sampsa Kurri

20151231fps

Marraskuussa julkaistu kolmannen persoonan RPG-peli Vendetta: Curse of Raven’s Cry on saanut kiistanalaista huomiota, kun pelikehittäjä Reality Pump Studiosin edustaja on möläyttänyt tukifoorumilla, että yli 30 FPS:n ruudunpäivitysnopeus ei paranna pelikokemusta:

”anything above 30 FPS does not matter for the gaming experience”

Tapahtumat saivat alkunsa, kun PC-version surkeaan suorituskykyyn kyllästynyt käyttäjä, jolla oli kaksi GeForce GTX 980 Ti -näytönohjainta SLI-konfiguraatiossa, pyysi kehittäjää optimoimaan peliä uusimmille näytönohjaimille. Perimmäisenä ongelmana on SLI-tuen puute, eikä kehittäjän vastausten ja asenteen perusteella parannusta ole luvassa.

Kehittäjän edustajan mukaan he analysoivat ongelmaa, mutta sen tutkiminen on kallista, vaikeaa ja aikaa vievää. Pelin ei kuulemma ole myöskään tarkoitus olla näytönohjainten testiohjelma ja fokus ei ole ruudunpäivitysnopeudessa. Myöskään ilmaisia näytönohjaimia ei kuulemma ole herunut.

Kerro kommenteissa mielipiteesi, onko 30 FPS:n ruudunpäivitysnopeus PC-peleissä tarpeeksi?

DSOG, Raven’s Cry Developer On SLI & Performance: “Anything above 30FPS does not matter for the gaming experience”

 

Sampsa Kurri

Muropaketin uusimmat