Wolfenstein: Youngbloodista tulee yhteistyöpeli, koska se sopii pelin ideaan – yksinpelaajia ei tietenkään unohdeta

13.08.2018 14:45 | Muropaketin toimitus

Bethesda-johtaja Pete Hines on kertonut, kuinka Wolfenstein: Youngblood päätyi kaksinpeliksi.

Bethesda Softworksin yllättävimpiä julkistuksia E3-messuilla oli MachineGamesin seuraava Wolfenstein-peli, joka kantaa nimeä Youngblood. Se, että kehuttu Wolfenstein II: The New Colossus saa jatkoa, ei varsinaisesti ollut yllättävää, mutta pelin uusi linja oli: Youngblood on nimittäin sydämeltään kaksinpeli, vaikka sitä voi pelata yksinkin.

Bethesda-johtaja Pete Hines on kertonut tuoreessa haastattelussa, kuinka kahden pelaajan Wolfenstein-räiskintä sai alkunsa. Hänen mukaansa Bethesdan lähtökohtana on aina se, mitä kehittäjät haluavat tehdä, ja Youngbloodin kohdalla idea syntyi siitä, että pelin päähenkilön piti olla yksi BJ Blazkowiczin kaksostyttäristä.

”Kysyimme heiltä, että että mitäs se toinen tyttäristä tekee”, Hines kertoo ”He vastasivat, että ei mitään, tai ehkä hän voi olla tekoälyn ohjaama kumppani. Me ehdotimme, että jos hän on AI-kumppani, niin eikö voisi antaa jonkun muun pelata hänellä?”

Hinesin mukaan Youngbloodin pelikokemus ei kuitenkaan merkittävästi muutu siitä, pelaako sitä yksin- vai kaksinpelinä.

”Se on co-op, mutta jos kukaan ei pelaa sitä kanssasi, se ei tunnu valtavan erilaiselta”, Hines kuvailee. ”Se ei ole kuin Skyrim, johon yhtäkkiä lisättäisiin joku toinen tyyppi.”

1980-luvulle sijoittuva Wolfenstein: Youngblood ilmestyy ensi vuonna PC:lle, Xbox Onelle ja PlayStation 4:lle. Alta näet pelin E3-julkistustrailerin.