Uusimmat

GFXBench 5.0 pistää uudet grafiikkarajapinnat kilpasille myös mobiiliympäristössä

17.03.2016 00:01 Petrus Laine

kishonti-gfxbench-5-20160317

Kishonti on esitellyt GDC-messuilla uuden version GFXBench-testiohjelmistostaan. GFXBench on suunniteltu perinteisesti mobiilimarkkinoita silmällä pitäen, mutta tukee myös järeää PC-rautaa ja -käyttöjärjestelmiä.

GFXBench 5.0 on suunniteltu etenkin vertailemaan uusia matalan tason grafiikkarajapintoja keskenään. Tuettuja matalan tason rajapintoja ovat DirectX 12, Metal ja Vulkan. Toistaiseksi ei ole tiedossa tuleeko testiohjelma tukemaan myös vanhempia rajapintoja kuten OpenGL, OpenGL ES ja aiemmat DirectX-versiot. Lehdistötiedotteen mukaan GFXBench 5.0:n kohdalla on ollut ensisijaisen tärkeää varmistaa testiohjelman reiluus eri rajapintojen vertailussa. Testiskenaario sijoittuu pellon keskellä sijaitsevalle maatilalle. Skenaarion kerrotaan sisältävän erittäin paljon uniikkeja animoituja objekteja, jotka kukin luovat omat varjonsa reaaliaikaisesti. Testiskenaariossa käytetään mobiilimaailmaa ajatellen huomattavan korkeita draw call -määriä uusien matalan tason rajapintojen hyötyjen esiin tuomiseksi.

Voit tutustua tulevaan testiohjelmaan tarkemmin yhtiön lehdistötiedotteesta.