Uusimmat

NVIDIA esitteli uusia teknologioita peleihin ja VR:ään

07.05.2016 04:46 Petrus Laine

NVIDIA Ansel

NVIDIA on esitellyt uuden sukupolven GeForce-näytönohjaimet. Hieman myöhässä alkaneessa tapahtumassa NVIDIAn toimitusjohtaja Jen-Hsun Huang keskittyi odotetusti peliteknologioihin, peleihin ja pelaamiseen.

Ensimmäinen Huangin esittelemä uusi teknologia on Ansel. Ansel on käytännössä vapaasti liikuteltava kameran peleihin, joka helpottaa hienojen kuvankaappausten ottoa. Anselin ottamiin kuviin voidaan myös lisätä filttereitä, EXR ja se voidaan renderöidä 32-kertaisella resoluutiolla näytöllä näkyvään nähden. Näkymästä voidaan tehdä myös VR-käyttöön sopiva 360-asteen stereokuva. Ominaisuus tarvitsee ilmeisesti tuen suorana peliltä, ja Huangin mukaan tuki on tulossa ainakin The Divisioniin, The Witnessiin, Lawbreakersiin, Witcher 3:een, Paragoniin, No Man’s Skyhyn ja Unreal Tournamentiin.

VRWorks Audio

Toinen Huangin esittelemä teknologia on VRWorks Audio. Kyseessä on NVIDIAn näkemys fysiikkapohjaisesta path tracingia käyttävästä ääniratkaisusta VR-maailmoihin. VRWorks Audio käyttää hyväkseen NVIDIAn grafiikkapiirillä toimivaa OptiX-ray traceria. VRWorks Audio on Huangin mukaan maailman ensimmäinen fysiikkaan perustuva ääniteknologia VR-käyttöön. VRWorksiin on lisätty myös muita uusia fysiikkaan perustuvia ominaisuuksia.