Uusimmat

NVIDIA ja Ubisoft yhteistyöhön loppuvuoden huippupelien merkeissä

22.08.2013 17:32 Petrus Laine

NVIDIA ja Ubisoft ilmoittivat GamesCom-messuilla Saksassa ryhtyneensä yhteistyöhön loppuvuonna julkaistavien huippupelien parantamiseksi. Yhteistyön myötä Assassin’s Creed IV: Black Flag, Watch Dogs ja tällä viikolla julkaistava Splinter Cell: Blacklist varustetaan NVIDIAn kehittämillä tekniikoilla sekä PC-puolen tarjoamilla tekniikoilla, joita konsolipuolella ei nykyisellä konsolisukupolvella ole saatavilla.

Splinter Cell: Blacklist -peli tulee tukemaan NVIDIAn TXAA-reunojenpehmennysteknologiaa (Temporal Anti-Aliasing), NVIDIA HBAO+ -varjostusta (Horizon Based Ambient Occlusion) sekä NVIDIAn SLI-teknologiaa. TXAA-teknologia pyrkii parantamaan reunojenpehmennystä etenkin liikkeessä ja se toimii vain NVIDIAn GeForce GTX 600- ja 700-sarjoilla.

HBAO+-teknologia on puolestaan paranneltu, DirectX 11 -rajapintaa hyväkseen käyttävä versio yhtiön aiemmin kehittämästä HBAO-tekniikasta. Muiden Ambient Occlusion -tekniikoiden tapaan HBAO+ pyrkii parantamaan objektien valaistuksen ja varjostuksen reagointia ympäristön yleisvalaistukseen. NVIDIAn mukaan HBAO+ on sekä selvästi tarkempi että nopeampi kuin aiemmat HBAO-toteutukset.

Lisäksi Splinter Cell: Blacklist -pelin PC-versio tukee DirectX 11 -tesselointia, parallax occlusion mapping -tekniikkaa sekä tarkempia malleja ja tekstuureita kuin konsoliversiot pelistä. NVIDIA muistuttaa että parhaan tuloksen saamiseksi Splinter Cell: Blacklist -pelin kanssa tulee käyttää GeForce 326.80 -beeta-ajureita, joista uutisoimme aiemmin.

GeForce, GamesCom 2013: NVIDIA & Ubisoft Form PC Gaming Alliance For This Fall’s Hottest Games

NVIDIA, Lehdistötiedote

Muropaketin uusimmat