Uusimmat

NVIDIA julkaisi PhysX 3.0:n

08.06.2011 13:44 Ville Suvanto

physxNVIDIA on julkaissut E3-tapahtumassa ohjelmistokehittäjille suunnatun SDK-paketin PhysX-ohjelmiston 3.0-versiosta. Yrityksen mukaan sitä on työstetty yli kolme vuotta, se perustuu modulaariseen arkkitehtuuriin ja sisältää kokonaan uudelleenkirjoitetun PhysX-moottorin. Asiasta kiinnostuneet voivat rekisteröityä ja ladata ilmaiseksi SDK-paketin alla olevan linkin kautta.

PhysX 3.0:ssa on käytössä uusi Task Manager sekä säieallas (Thread Pool), joka NVIDIAn omien sanojen mukaan mahdollistaa moniytimisten prosessoreiden hyödyntämisen kaikilla alustoilla. Kaikilla alustoilla NVIDIA viittaa siihen, että PhysX on tuettuna Windows-, Linux- ja Mac OS X -käyttöjärjestelmien ohella myös Xbox 360- ja Playstation 3 -pelikonsoleissa sekä Android-pohjaisissa laitteissa. PhysX 3.0:ssa on kehitetty myös muun muassa yhteentörmäyksien ennustusta, mikä vaatii aiempaa vähemmän laskentaresursseja ja parantaa erityisesti muistienkäyttöä.

NVIDIA tarjoaa PhysX 3.0 -runtimen ohella parannettuja työkaluja ohjelmistokehittäjille. Uudistettu PhysX Visual Debugger tarjoaa mahdollisuudet suorituskyvyn profilointiin sekä muistinkäytön analysointiin ja parannetun visualisoinnin PhysX-sisällöstä eri alustoilla.

NVIDIA Blog, NVIDIA Launches PhysX 3.0 With Support For Emerging Gaming Platforms

NVIDIA, PhysX Developer Support