UUSIMMAT

Tästä Nvidialla ja AMD:llä ollaan samaa mieltä: Säteenseuranta ilmestyy pelien laitteistovaatimuksiin vuonna 2023

01.08.2019 18:59 | Muropaketin toimitus

Niin Nvidian Morgan McGuire kuin AMD:n Scott Herkelman luottavat säteenseurannan kehittyvän seuraavassa neljässä vuodessa niin, että ominaisuudesta muodostuu yksi PC-pelien laitteistovaatimuksista.

Nvidian Morgan McGuire uskoo, että rasterointi ja mahdollisuus säteenseurannan käyttöön säilyvät rinnakkaisina vaihtoehtoina. Suunnilleen vuonna 2024 hän uskoo tilanteen kehittyneen siihen pisteeseen, että rasterointi ja säteenseuranta toimivat hybridiratkaisuna ainakin kaikissa AAA-luokan peleissä.

Pienemmillä resursseilla tehdyt indiepelit saattavat tietysti toimia tulevaisuudessakin ilman säteenseurantaa. McGuire ei ennustuksessaan kuitenkaan tarkoita sitä, että edes kaikki AAA-pelit vaatisivat tuolloin tukea säteenseurannalle, mutta hän uskoo pelimoottoreiden ja näytönohjainratkaisuiden kehittyvän kohti laajempaa säteenseurannan hyödyntämistä.

Tässä kehityksessä myös AMD:llä on iso rooli, sillä merkittäväsi pelikehitykseen vaikuttavat konsolit, Xbox Onen ja Playstation 4:n seuraajat, tulevat sisältämään AMD:n grafiikkapiirit. Näihin on aiemmin huhuttu tukea säteenseurannalle.