Uusimmat

Transparency & Adaptive AA?

07.04.2006 00:00 Muropaketin toimitus

Englanninkieliset termit Transparency ja Adaptive vilahtelevat tiuhaan tahtiin artikkeleissa, kun käsittelyn kohteena on reunojenpehmennys. Bit-Tech on tehnyt selonteon näihin reunojenpehmennystekniikoihin sekä testannut niiden vaikutukset peleissä käytännössä. Molemmat tekniikat pyrkivät samaan lopputulokseen, mutta eron näiden välillä tekee se seikka, että Transparency Anti-Aliasing on NVIDIAn ja Adaptive Anti-Aliasing ATIn tekniikka. ATIn osalta laatu on valittavissa ajureista joko Performancena tai Qualityna, kun taas NVIDIAn ajureiden välilehden tarjonta kattaa Multisamplingin ja Supersamplingin.

Eri tilojen vaikutusta ATIn ja NVIDIAn osalta testataan normaaliin 4-kertaiseen reunojenpehmennykseen verrattuna Half-Life 2:n Source-engineen perustuvalla Counter-Strike: Sourcella sekä lisäksi F.E.A.R:lla. Jos edellä mainitut termit ovat jääneet opiskelematta ja asia kiinnostaa, on Bit-Techin artikkeli suositeltavaa viikonloppuluettavaa.

Bit-Tech, Transparency & Adaptive AA Explained

Muropaketin uusimmat