Miten modaajasta tuli pelimies…
Pelien modailu ja kenttien tekeminen on ollut monelle kyvykkäälle kaverille näpsäkkä oikotie pelialan maailmaan. Niin myös Diego Jimenez, jonka taidot pelisuunnittelijana tempaisivat nuoren miehen Costa Ricasta Tukholmaan Digital Illusions -studion leipiin.
Diego kertoo Moddb-sivuston haastattelussa miten hän aloitti jo 14-vuotiaana pelien modaamisen Half-Lifen ja Deus Exin parissa. Ensimmäinen todella iso projekti oli Max Payne 2:lle tehty 7th Serpent -modi, joka tarjosi pelaajille vahvaa tarinankerrontaa ja näyttäviä maisemia. Miekkonen duunasi myös toisen Max Payne 2 -pohjaisen modin parissa, erikoistuen kenttäsuunnitteluun, ympäristöjen luomiseen sekä yleiseen pelisuunnitteluun.
Ja miten tie vei lopulta Ruotsiin, kaukaiseen pohjoisen maahan? Ja mitä Diego nyt tekee?
Lue se haastattelusta: From Modder to Game Developer: Diego Jimenez
Diegon tarina todistaa taas kerran sen perinteisen totuuden: jos mielit töitä pelialalta, niin kannattaa olla itse aktiivinen, tehdä asioita, kerätä kokemusta ja osallistua erilaisiin harrastepeliprojekteihin. Niiden myötä tiedät jo ainakin jotain pelien tekemisestä.
Lue lisää eDomesta
Kas näin pyörii Wii-peppu ja Wii-peppu pyörii näin
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots -ensifiilikset (PS3)
Miksi turhaan tehdä omaa peliä kun voi varastaa muiden peleistä?
Ryhdy suureksi johtajaksi ja osallistu Supreme Ruler 2020 -kilpailuun