Hideo Kojima paljasti, mikä on Metal Gear -pelisarjan tärkein innovaatio
Metal Gear -pelisarjan luoja kertoi mietteensä pelin innovatiivisimmasta ominaisuudesta.
Vuonna 1987 käynnistynyt Metal Gear -pelisarja lukeutuu pelialan klassikoihin, mutta yksi sen ominaisuuksista on luojansa mukaan muita innovatiivisempi.
Hideo Kojima juhli pelin 37-vuotispäivää omalla X-tilillään, jossa hän paljasti omasta mielestään pelisarjan innovatiivisimman ominaisuuden. Vaikka peliä kehuttiin ensisijaisesti sen hiiviskelyyn pohjautuvasta pelattavuudesta, Kojiman mielestä tarinankerrontaa edistävä radio oli kuitenkin todellinen käänteentekevä peleille yleisesti.
Hän jatkoi toteamalla, että radio oli paitsi kaksisuuntainen viestintälaite pelissä, myös taustoittava ja enteilevä tarinan lähde eri hahmojen ja tapahtumien osalta. Käänteentekeväksi ominaisuuden tekee se, että Kojiman mukaan samaa ratkaisua käytetään edelleen ”useissa nykypäivän räiskintäpeleissä”.
Metal Gear was packed with things that were ahead of its time, but the biggest invention was including the concept of a radio transceiver in the storytelling. Moreover, it was interactive, allowing you to send and receive comms. The game moves along with the player, so when the… https://t.co/el42pF5hIo pic.twitter.com/Lu0q47Dv0x
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) July 13, 2024