Uusimmat

Kehittäjä vertasi PayDay 3:n julkaisua tilanteeseen, jossa koko lava hajoaa rokkibändin alta ja yleisölle riittää

Payday 3 © Starbreeze Studios

15.10.2024 17:22 Muropaketin toimitus

PayDay 3 -kehittäjä Starbreeze ymmärtää itsekin, ettei ryöstelypelin julkaisu mennyt nappiin.

Starbreezellä johtavana tuottaja työskentelevä Andreas Penniger ja yhteisöä vetävä Almir Listo kertoivat PCGamesN:lle PayDay 3:n epäonnistuneesta julkaisusta. ”Peli oli viimeistelemätön ja huono kokemus pelaajille”, Listo myönsi. ”On vaikeaa tehdä videopelejä, ja on vielä vaikeampaa tehdä jatkoa PayDay 2:n kaltaiselle hitille.”

Ongelmien syyksi kerrottiin, ettei kehitystiimi tehnyt tarpeeksi taustatyötä, vaan yritti sekä suunnitella että kehittää PayDay 3:a yhtä aikaa. PayDay 2:n menestys sai tiimin olemaan liian itsevarma.

”Tiimi koki itsensä rokkibändiksi joka saapuu fanien eteen lavalle uuden albumin kera. Ja sitten koko lava hajoaa alta ja kaikki poistuvat paikalta”, kehittäjät vertasivat. PayDay 3 kärsi julkaisunsa yhteydessä pahoista teknisistä ongelmista, ja korjaavat päivitykset ottivat aikansa. Kehittäjät eivät kuitenkaan halua piiloutua kokonaan teknisten ongelmien taakse, vaan myös itse pelikokemus oli kehno ja pelaajien suuttumus siksi ymmärrettävää.