Uusimmat

Bethesdan oma pelimoottori on ikiaikainen, mutta entinen kehittäjä uskoo sen olevan täydellinen studion tulevillekin peleille

Kuva: © Bethesda Game Studios

20.10.2024 14:02 Muropaketin toimitus

Bethesdan oma Creation Engine on kestänyt aikaa.

Bethesdan entinen kehittäjä uskoo studion Creation Enginen olevan täydellinen yhtiön peleille, eikä tarvetta siirtyä esimerkiksi Unreal Engine 5:een ole.

Skyrimin pääsuunnittelija Bruce Nesmithin mielestä Creation Engineä on korjattu, päivitetty ja hiottu vuosien ajan toimiakseen entistä paremmin juuri Bethesdan tekemien pelien kanssa, uutisoi VideoGamer. Hän arvioikin, että jos studio siirtyisi käyttämään esimerkiksi Unrealia, pelkkään siirtymään menisi todennäköisesti vuosi tai kaksi.

Nesmithin mukaan pelimoottori ei lopulta määritä, onko peli hyvä vai huono. Sen tekee itse peli.