Capcom oppi koodaamaan PlayStation 3:lla
Xbox 360:n ja PlayStation 3:n välisessä väännössä keskeinen tekijä on pitkään ollut pelien käännösten laatu. Voidaan perustellusti sanoa, että usein PlayStation 3 -versio jää veljestään jälkeen laitteen monimutkaisen arkkitehtuurin ja rajallisten resurssien johdosta. Capcomin peleillä ei tätä pelkoa pitäisi enää olla, sillä firma oppi koodaamaan.
Capcomin Chris Kramer ehti puhelemaan Sonyn virallisen PlayStation-blogin väen kanssa ja keskustelu kääntyi väistämättä Capcomin peleihin, menneisiin ja tuleviin. Kramer tunnusti, että Lost Planetin PlayStation 3 -versio jätti monet pelaajat kylmäksi ja syystäkin.
”Tiedän, että alkuperäisen Lost Planetin kohdalla PlayStation-pelaajat olivat hieman huolissaaan grafiikan laadusta. Se oli kuitenkin eräs Capcomin ensimmäisistä PlayStation 3 -peleistä. Olemme sen jälkeen päässeet sinuiksi laitteen kanssa. Jos tarkastelemme Street Fighter IV:n ja Resident Evil 5:n kaltaisia pelejä, voimme varmasti sanoa että hallitsemme jo laitteen salat.”
Kramer lupaa myös, että Lost Planet 2 tulee pistämään edeltäjästään paremmaksi.
”Haluan korostaa PlayStation 3 -pelaajille, että Lost Planet 2 -versio tulee käyttämään tekniikkaa, joka on suunniteltu nimenomaan kummankin konsolin käyttöön ja on täysin valmis PlayStation 3:a varten.”
Oli pelin laatu sitten mitä oli, se on vielä mysteeri. Xbox 360 -pelurit pääsivät jo viime viikolla käsiksi mainioon co-op-demoon, mutta sen ihmeen PlayStation 3 -versio antaa vielä odottaa itseään. Miten olisi, Capcom?
Lisää aiheesta
Jättiannos Lost Planet Coloniesia
Lisää iloisia Capcom-uutisia: Lost Planet 2 kehitteillä!
Väite: Ghostbustersin Xbox-versio vie Pleikkaria miten tahtoo
Niin se on: ero Ghostbustersin versioissa on shokeeraava
Lue myös
Champions Online osa 3: Hellgate London ja miten siinä kävikään
Sony uusii PlayStation 3 -brändin
Ennakko: Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC, PS3, Xbox 360)