Uusi Command & Conquer heitettiin roskiin
EA ja Victory Studios löivät pöytään yllätyspäätöksen – huolella ja pitkään viilattu Command & Conquer –sarjan reboottaus näet heitettiinkin roskiin.
Pelikehittäjät toteavat, että osa luovan tiimin työtä on havaita milloin tehdyt päätökset eivät toimi. Ja uuden nettipelattavan Command & Conquerin saama palaute oli tekijöille tyrmäävää.
”Me emme tehneet peliä, jota te halusitte pelata.”
Victory Studios päättikin keskeyttää ”pelin tämän version kehittämisen.”
”Loppujen lopuksi kyse on siitä, ette me teemme teille pelin, jota te odotatte ja jonka te ansaitsette.”
EA ja Victory Studios ottavat nyt hengähdystauon ja miettivät vaihtoehtoja, joiden kautta Command & Conquer –sarjan tarina jatkuu.
Allekirjoittanut kokeili uuden C&C:n kehitysversiota keväämmällä ja se tuntui täysin toimivalta, ihan viihdyttävältä kokemukselta. Pelissä oli paljon sen ihan ensimmäisen C&C:n fiilistä, toki nykyaikaan tuotuna. En tiedä mihin suuntaan peliä on sen jälkeen viety, ja tuskinpa kehittäjät menevät kovin pian saamansa rajun palautteen yksityiskohtiin.
Lähde: Victory Studios
Lisätietoja: http://www.commandandconquer.com
Lisää aiheesta
Command & Conquer tulee taas – nyt ilmaisnaksuna
Command & Conquer on f2p-naksunakin yhä sitä itseään, kuten Domen testaajakin pääsi koeajamaan. Malli sotimiseen löytyi vanhasta C&C-selkäytimestä ja kaikki tuntui kovin luonnolliselta. Peli oli myös kovin komiaa katsottavaa, kiitos rankasti rts-tarpeisiin muokatun Frostbite 2 –pelimoottorin. Naksusotimisessa on fiilistä, kun ympäristökin saa kunnolla kyytiä. Kaiken ytimessä on tekijöiden mukaan kuitenkin hauska pelattavuus, johon ”me olemme keskittyneet ennen kaikkea muuta.”