Viisi tee-se-itse-pelisi-peliä I – kun pelaajista tuli pelisisällöntekijöitä
Omien kenttien ja sisältöjen tekeminen videopeleihin ei ole ollut koskaan varsinaisesti mainstream-näpertelyä tai suuren yleisön suosiossa. Muutenkin oman sisällön tekeminen peleihin keksittiin vasta aivan äsken, olikohan toissavuonna!
Vai mitenkäs se nyt menikään. Itse asiassa kenttäeditoreja löytyi tietokonepeleistä jo noin vuonna kivi ja kirves, kuten nämäkin viisi tee-itse-sisältösi-genren edustajaa todistavat. Näissä nimittäin oli kenttäeditori jo pelin mukana! Eikä se mitään haitannut, että omat kentät piti tallentaa kasetille…
ExciteBike
1984 – arcade, NES, PC-88
Hungry Horace
1982 – C64, Spectrum, Dragon 32
Lode Runner
1983 – C64, Apple II, Spectrum, Atari 800, NES ja lukemattomat muut alustat
Rally Speedway
1983 – C64, Atari 800
Wizard
1984 – C64
Rally Speedwayn editorilla radat syntyivät kuin leikiten.
Lisää aiheesta
10 print ”Hello World!” 20 goto 10
Final Fantasy -klassikko julkaistaan Steamissä
Legendaarisin häivehävittäjä lentää GOG.comin salaisin siivin