Uusimmat

Overwatchin tulevaisuudesta on paha puhua julkisesti – syynä No Man’s Skyn saama paha palaute

04.10.2017 11:15 Muropaketin toimitus

Overwatchin kehityksen johtaja Jeff Kaplan on kertonut Arstechnican haastattelussa, että pelinkehittäjien on vaikea kertoa avoimesti omista suunnitelmistaan pelien faneille.

Overwatchin kehityksestä vastaava Jeff Kaplan on kertonut Arstechnican haastattelussa, että avoimuus voi olla haastavaa pelinkehittäjille. ”Mikäli pelinkehittäjä kertoo julkisesti kehittävänsä jotain peliin liittyvää ominaisuutta, pitävät monet fanit sitä lupauksena siitä että kyseinen toiminto myös julkaistaan. Silloin ei voi enää perääntyä.”

Tämä voi aihettaa vakavia ongelmia pelin maineelle, mikäli kaikkia ”luvattuja” ominaisuuksia ei syystä tai toisesta voidakaan kehittää loppuun saakka. Tämä nähtiin esimerkiksi No Man’s Skyn tapauksessa, kun pelaajakansa suuttui, kun peli ei sisältänytkään kaikkia niitä ominaisuuksia joista oli puhuttu muun muassa pelin julkaisua edeltäneissä haastatteluissa.

Kaplanin mukaan Blizzardilla kaikki pelinkehittäjät voivat halutessaan puhua pelien kehitysprosesseista Blizzardin foorumeilla. Silti monet jättävät sen tekemättä, sillä pelinkehittäjät haluavat pysyä pois fanien tulilinjalta. ”On pelottavaa esiintyä pelaajille omalla nimellä. Pahimmillaan pelinkehittäjät voivat saada pelaajakunnalta jopa henkilökohtaisia uhkauksia.”

Siitä huolimatta Blizzard pyrkii Kaplanin mukaan olemaan mahdollisimman avoin pelaajakuntaansa kohtaan. Samalla pahimmat häiriköt yritetään moderoida pois muita häiritsemästä niin pelien sisältä kuin foorumeiltakin.