Uusimmat

Pelaajat paljastivat Destiny 2:n jakavan kokemuspisteitä epäreilusti – Bungie päivittää peliä

27.11.2017 15:13 Muropaketin toimitus

Destiny 2:sta paljastui XP-skaalaus, joka painotti pitkäjänteisiä tehtäviä lyhyiden haasteiden kustannuksella. Bungien kerrotaan nyt poistaneen painotukset.

PC Gamer kertoo, että Destiny 2:n pelaajat havaitsivat Bungien MMO-räiskinnän jakavan XP:tä eli kokemuspisteitä epäreilusti. Käytännössä pelaajat huomasivat ansaitsevansa XP:tä enemmän pelatessaan Cruciblen moninpeliä tai Raid-tehtäviä, mikä osoitti pelin painottavan tiettyjä toimintoja toisten kustannuksella.

Nyt Bungie on myös myöntänyt XP-skaalauksen ja poistanut sen pelistä.

”Tällä hetkellä XP skaalautuu ylös kun pelissä osallistuu pidempiin tai kestoltaan lukittuihin toimintoihin, kuten Cruciblen moninpeliotteluihin tai Leviathan Raidiin, ja XP skaalautuu alas, kun pelaa nopeasti ja toistuvasti grindattavia toimintoja, kuten Public Event -tapahtumia”, Bungie kuvailee julkaisemassaan lausunnossa.

”Emme ole tyytyväisiä tuloksiin, ja olemme kuulleet samaa myös pelaajakunnaltamme.”

Bungie kertookin nyt lakkauttaneensa XP-skaalauksen, joten pelissä pitäisi nyt ansaita tasa-arvoisesti kokemuspisteitä huolimatta siitä, millaisiin toimintoihin osallistuu. Studio kertoo valvovansa uusittua järjestelmään tulevien viikkojen aikana ja tiedottavansa mahdollisista päivityksistä.

Destiny 2:n Curse of Osiris -laajennus julkaistaan kaikille alustoille ensi viikolla, 5. joulukuuta, ja se tuo mukanaan myös uuden Raid Lairs -pelimuodon. Samalla pelin konsoliversiot saavat myös päivityksen myötä 4K ja HDR -tuet.