Uusimmat

Pelikehittäjät paljastivat Twitterissä, kuinka eri teokset huijaavat pelaajaa pelikokemuksen parantamiseksi

05.09.2017 09:01 Muropaketin toimitus

Eri pelisarjojen kehittäjät ovat paljastaneet Twitterissä, kuinka eri pelit huijasivat pelaajaa, jotta pelikokemus olisi hauskempi.

Eri pelisarjojen kehittäjät innostuivat muutama päivä sitten listaamaan tapoja, joilla eri teokset pyrkivät parantamaan pelikokemusta huijaamalla pelaajaa. Esimerkiksi BioShock 2:n kehityksestä vastannut Jordan Thomas paljasti, että Big Daddy -viholliset liikkuivat hitaammin pelaajan katsoessa muualle, jotta pelaajilla olisi aikaa huomata isolla porakädellä varustetut viholliset.

Hellbladen kehittäjät lisäsivät teoksen latausruutuun pelotteen, jonka mukaan liian moni kuolinkerta tuhoaisi pelaajien tallennuksen. Tosiasiassa Hellblade ei tuhonnut käyttäjän tallennusta, vaan tarkoituksena oli lisätä taistelupeliin lisää jännitystä.

Serious Samin tekijät paljastivat, että pelaajan ampumat ammukset hakeutuivat automaattisesti päin vihollisia, kun taas LUFTRAUSERSissa viholliset ampuivat tahallaan ohi pari ensimmäistä kutia, jotta pelaajat voisivat tuntea itsensä hyviksi väistelijöiksi. Dark Souls 3:ssa pelintekijät puolestaan helpottivat pomotaisteluita liikkeitä ennakoivalla musiikilla, mutta sekoittivat pakkaa viimeisen pomon kohdalla, joka ei enää tehnytkään liikkeitään rytmin mukaisesti.

Lisää pelintekijöiden luomia jekkuja löytyy Kotakun kokoamasta artikkelista.