Uusimmat

Arvostelupäivitys: Prototype, Sacred 2: Fallen Angel ja Bionic Commando

08.09.2009 18:50 Jukka O. Kauppinen

Aina välillä eDomen reippaat avustajat ehtivät jakaa viisauttaan meille kurjille arvostelujen päivitysten muodossa. Arvosteluja laajentavat toiset mielipiteet löytyvät nyt seuraaville peleille: Bionic Commando, Sacred 2: Fallen Angel sekä Prototype.

Lue laajennetut arvostelut täältä:

Bionic Commando (PS3, 360)

Lainaus Mikko Rekolan toisesta mielipiteestä:

Seikkaileminen ja taisteleminen erilaissa maisemissa on aluksi kiinnostavaa, mutta pidemmän päälle toimintaa leimaa kaavamaisuus. Spencer kohtaa jatkuvasti uusia vihollislaumoja, joista on tehtävä selvää keinolla millä hyvänsä. Ongelmia tuottaa myös tahmea liikkuminen, sillä etenkin biomekaanisella kädellä tarttuminen erilaisiin pintoihin on hankalaa ja epätarkkaa pidemmän harjoittelunkin jälkeen.

Lue koko juttu

Sacred 2 (PS3, Xbox 360)

Lainaus Eric Hartinin toisesta mielipiteestä:

Jos jokin Sacred 2:ssa risoo, niin selkeät PC-juuret. Kaikista yrityksistä huolimatta peliä ei ole saatu toimimaan konsolilla niin napakasti kuin pitäisi. Ensimmäinen ongelma tulee käyttöliittymästä. Monet yksinkertaisemmat pelit selittävät järjestelmänsä juurta jaksain, mutta Sacred 2 heittää pelaajan maailmaan selittelemättä. Ellei manuaalia ole selaillut latausruutujen välillä, on käyttöliittymä alkuun lähes käyttökelvoton. Se ei ole lainkaan intuitiivinen ja pelin aloittamisen jälkeenkin sen kanssa saa tapella monta tuntia.

Lue koko juttu

Prototype (PS3, Xbox 360)

Lainaus Antti Mutan toisesta mielipiteestä:

Prototype on nimenä sopiva armeijan kokeen synnyttämälle supersankarille. Alex Merceriksi ristitty hahmo kykenee voimiensa huipulla tekemään vähän kaikkea, päinvastoin kuin pariin kykyyn keskittyneet hämikset ja wolverinet.  Monitaitoisuus mallaa näin hyvin Prototypen kaaosta ja sekasortoa yllyttävään vapaaseen pelityyliin.

Juonesta olen Petterin kanssa eri mieltä. Raamit ovat kieltämättä kliseiset, mutta syvempää kaivamalla paljastuu kiinnostavia oivalluksia. Tämä vain sattuu vaatimaan pelaajalta omaa aloitekykyä. Mercer osaa sisäistää toisia hahmoja, fyysisesti ja psyykkisesti. Jos vastustajia ei kaappaa sisäänsä omin päin, jää moni seikka tarinasta avautumatta.

Lue koko juttu

Linkki: Lisää eDomen arvosteluja