BioShock-kehittäjä väsää tarinapohjaista avoimen maailman räiskintää
Upean BioShock-sarjan luoja Ken Levine teki kovan tempun saatuaan lempilapsensa valmiiksi ja karsi Irrational Gamesin kokoa merkittävästi. Tarkoitus oli tehdä jatkossa töitä pienemmällä, itsenäisemmällä porukalla. Jos firman rekrytointi-ilmoituksista voi mitään tulkita, ei seuraavan peliprojektin kokoluokka ole kuitenkaan siitä keveimmästä päästä.
Irrational Games etsii tällä hetkellä pelisuunnittelijaa, jolla on kokemusta puoliavoimen tai avoimen maailman peleistä ja jolta löytyy intohimoa tarinapohjaisia räiskintäpelejä kohtaan. Suunnittelijalta toivotaan myös kokemusta Unreal Engine 4 -pelimoottorin käytöstä.
Levine on jo aiemmin vihjaillut PC:lle suunnatusta ensimmäisen persoonan scifiräiskinnästä. Rekrytointi-ilmoitus tarkentaa tätä visiota. Kaksi vuotta sitten Levine myös kertoi tahtovansa kokeilla siipiään epälineaarisen kerronnan puolella. Avoin tai avoimehko pelimaailma antanee tähän hyvät mahdollisuudet.
Lähde: Eurogamer
Lisätietoja: Irrational Gamesin kotisivu
Lisää aiheesta
Ken Levine vihjailee uudesta peliprojektistaan
Irrational Games suljettiin, mutta Bioshockia on tulossa lisää