Uusimmat

Insomniac: PS3:ssa riittää potentiaalia vielä vuosiksi

27.10.2009 10:00 Miikka Lehtonen

Monilla Internet-pelureilla on pakonomainen tarve vääntää kättä eri konsolien hyötyluvuista. Ottiko tämä peli 100% irti konsolin tehoista? Ottaako tuo? Vieläkö riittää potentiaalia? Vaikka kummankin konsolin tapauksessa vääntö on aika hölmöä, ainakin PlayStation 3:n tapauksessa sen voisi jo unohtaa. Insomniacin mukaan emme ole nimittäin lähelläkään noita lukuja.

Insomniacin yhteisövastaava ja yleisesti mukava heppu James Stevenson kiertää parhaillaan Eurooppaa esittelemässä Ratchet & Clank -sarjan tuoreinta peliä. Siinä sivussa mies puheli yleisesti Insomniacin kehityskulttuurista ja heidän pääalustastaan, PlayStation 3:sta. Stevenson ei usko, että olemme nähneet vielä läheskään kaikkea PS3:n potentiaalista vaikka moni onkin ehtinyt jo vilauttelemaan 100% teholukuja.

”Voimme aina löytää tehokkaampia keinoja. PlayStation-konsoleissa katto on aina rakennettu aika korkealle ja uskon, että osa Sonyn konsoleillaan saavuttamasta menestyksestä johtuu siitä, että laitteille on suunnteltu pitkät eliniät. Ensimmäiset pari vuotta menevät aina perusasioiden opetteluun ja rungon rakentamiseen. Olette jo nähneet, mihin Naughty Dog pystyi näiden ensimmäisten vuosien aikana. Nyt alkavat ne mielenkiintoiset ajat.”

Stevenson uskoo, ettei yksikään studio pääse lähellekään 100% tehojen irroittamista ainakaan pariin, kolmeen vuoteen. Jos joku tiimi siihen kuitenkin pystyy, fiksu mies voisi lyödä vetoa juuri Insomniacin tai vaikka Naughty Dogin puolesta. Molemmat tiimit osaavat ottaa konsolista hyödyt irti, kuten vaikkapa Naughty Dogin erinomainen Uncharted 2 ja äskettäin julkaistu Ratchet & Clank osoittivat.

Lisää aiheesta

Uncharted 2: Among Thieves (PS3)

Uncharted 2 näyttää huikealta

Uncharted: Drake’s Fortune (PS3)

Ratchet & Clank: A Crack in Time (PS3)

Lue myös

Assassin’s Creed II -ensikosketus 1: assassiinien ja temppeliritarien tarina jatkuu upeissa kulisseissa

Pelikaupat sinnittelevät erikoistumalla

Xboxin hurja vuosi pelasti Microsoftin viihdeosaston talouden