Kinect takoo alusta alkaen rahaa
Microsoftin mukaan Kinect-ohjausjärjestelmä on hinnoiteltu lanseerauksesta alkaen voitolliseksi, eikä edessä ole konsolilaitteille ominaista tappioputkea. Tosin Kinectillä on myös melkoinen kustannustaakka kurottavanaan, sillä jo pelkästään laitteen ihan ensimmäinen prototyyppi maksoi 30 000 dollaria. Protoa puolestaan edelsi satoihin miljooniin taaloihin kasvanut kehityslasku, jota 150 dollarilla myytävä Kinect ryhtyy nyt maksamaan takaisin.
Microsoftin pelibisneksellä kesti kaksi vuotta päästä voitolliseksi Xbox 360:n jälkeen. Vastaavalla tavalla myös Sony kynti syvällä PlayStation 3:n kanssa, mutta Nintendo sen sijaan on tuottanut jatkuvasti voittoa Wiillään.
Kinectin tilanne näyttää alustavasti hyvältä, sillä laitteen kysyntä on ollut ainakin Euroopassa kiivasta.
Lue myös
Bizarre Creationsin tarina ei ehkä päättynyt sittenkään
Cities in Motion – suomalaista joukkoliikennettä Transport Tycoonin hengessä