Kinectistä tuli yllättäen kova 3D-mallinustyökalu
Vaikka Kinect onkin köyhän pelitarjontansa takia muodostunut pelaajille vähän tyhjäksi arvaksi, vehkeestä on silti ollut yllättävän paljon iloa, kiitos nopeasti levinneen ja aktiivisen homebrew-skenen. Tuorein käyttötarkoitus on 3D-mallinnus, joka näkyy onnistuvan Kinectin 3D-kameralta oikein mainiosti.
KinectFusion-nimellä kulkeva projekti vaati toteutuakseen 11 alan asiantuntijaa viidestä eri yliopistosta. Kun fiksut miehet löivät päänsä yhteen, tuloksena oli aika huisi uusi käyttötarkoitus Kinectille: reaaliaikainen 3D-mallinnus. Tällä kertaa ei tosin voi puhua varsinaisesti hackista tai kouluprojektista, sillä KinectFusion on osa Microsoftin virallisen R&D-osaston aikaansaannoksia. Sen kummemmin jorisematta, tässä se on.
Alan hiljalleen itsekin harkita Kinectin ostamista, en niinkään pelikäyttöön vaan kokeillakseni kaikkia niitä ihmeellisiä viritelmiä, joita Kinectiä hyödyntämällä on saatu aikaiseksi.
Lue myös
Duke Nukem Forever on puhdasta voittoa