Parhaat pelintekijät tekevät mahdottomasta mahdollista
Vin Dieselin Tigon Studios -pelitalon veturi Ian Stevens katselee pelialaa hieman eri kulmasta kuin me journopellet ja pelipojut/tytöt. Stevens löytääkin pelialan suurimmat sankarit hieman eri suunnalta kuin me valmiiden pelien loppukäyttäjät.
”Monet pelialan kyvykkäimmistä kavereista ovat niitä, joita arvostetaan kaikkein vähiten”, Stevens mietiskelee Gamesindustry-lehdelle antamassaan haastattelussa.
Herran näkökulma kumpuaa lisenssipelien ja elokuvien yhteen naittamisen ongelmista. Filmifirmat kun lämivät usein pöytään kamalia sopimusehtoja, joiden tuloksena pelitiimi saa vähemmän huvittavan tehtävän: pelin on oltava valmis sinä ja sinä päivänä. Viis siitä onko se hyvä, kunhan se on valmis tänä päivänä.
”Heitä on pakko kunnioittaa, koska kaikesta huolimatta he pystyvät tekemään edes välttävän pelin mahdottomassa tilanteessa.”
Stevensin mukaan moni elokuvayhtiö näkee pelit pelkästään yhtenä lisensointimuotona, joka on samaa sarjaa t-paitojen ja nukkejen kanssa.
Lue koko haastattelu:
Lisää aiheesta
Leffabisneksen ja pelien sovittaminen yhteen on niin kovin vaikeaa
Lue myös
Blood Bowl ilmestyi, näin ostat sen halvemmalla
Grigsbyn panssarit vyöryvät itään: War in the East
Huhupartio: pelitalo osti Pirate Bayn