Uusimmat

Pelti ryttääntyy sittenkin PS3-Shiftissä, päivityksen jälkeen

23.09.2009 10:51 Jukka O. Kauppinen

Mestari Anttila ehti vasta eilen ihmettelemään, että mikäs Need for Speed: Shiftissä onkaan vikana, kun arvostelussa oleva peli ei ihan vastannutkaan ennakkolupauksia. PS3-versiosta kun puuttui etukäteen kovasti mainostettu kunnon vauriomallinnus. Puute – tai todennäköisesti sen aiheuttama mekkala – on huomattu myös tekijätiimissä ja korjausta on luvassa.

Electronic Artsin yhteyshenkilö kertoo olleensa yhteydessä pelin tekijätiimiin Slightly Mad Studiosilla ja ongelma on tiedossa. Peliin julkaistaan vielä tämän viikon aikana päivitys, joka tuo myös PS3-versioon kunnon vauriomallinnuksen.

Pikapuoliin siis myös PS3-kuskit pääsevät romuttamaan autojaan kunnolla.

Syitä vauriomallinnuksen puuttumiseen sopii arvailla, siihen EA tai Slightly Mad eivät ole vielä kommentoineet. Näin suuri puute ei kuitenkaan voi olla pelkkä bugi, kuten moni selittelee. Todennäköisemmin ominaisuus karsittiin PS3-versiosta resurssi- tai aikasyistä.

Lähde: EA

Lisää aiheesta

Pelti ei rypisty Need For Speed: Shiftin PlayStation 3 -versiossa

Maineikkaan Need For Speed -sarjan uusin osa, Shift, ilmestyi hiljattain ja ehti yllättää monet positiivisesti vauhdikkaalla ja näyttävällä meiningillään. Renkaat ulvovat ja pelti ryttääntyy kilpureiden kamppaillessa paikasta korkeimmalla palkintokorokkeella. Näin siis pelin PC- ja Xbox 360 -versioilla. PlayStation 3:lla vaurionmallinnus on sen sijaan lievästi sanoen puutteellinen.

Lue myös

Arvostelu: Ports of Call Deluxe (PC)

eDomen arvosteluviikko: Bubble Bobble, Champions Online, Guitar Hero 5, Halo 3 ODST, MotorStorm Arctic Edge, Rock Band Unplugged, Singstar Motorn

Miltä näyttää Monkey Island Cryenginellä? No huikealta tietty!

PlayStation 2 -emulointi ja Dreamcast-pelit tulossa PlayStation 3:lle