Uusimmat

3D-vääntöä ilman näytönohjainta

06.04.2008 11:50 Ville Suvanto

Transgaming-niminen yritys julkaisi hiljattain SwiftShader 2.0 -ohjelman, joka yrityksen oman mainostamisen perusteella on ultra-suorituskykyinen ohjelmistopohjainen 3D-renderöijä. Transgamingin mukaan ohjelma on jopa 50 kertaa nopeampi, kuin Microsoftin Direct3D-vakiorasteri, ja tukee Shader Model 2.0 -tekniikkaa. Ohjelman etuna on myös tuki moniydinprosessoreille ja SSE2-optimoinneille, joiden myötä suorituskyky pitäisi olla budjettiluokan näytönohjainten tasolla.

Saksalainen PC Games Hardware on testannut SwiftShader 2.0:n saatavilla olevaa demo-versiota ja ajanut läpi muutamia testiohjelmia ja pelejä. Testit on ajettu eri kellotaajuuksilla toimivilla kaksi- ja neliytimisillä Core 2 -tuoteperheen prosessoreilla. 3DMark03:ssa tulokset vaihtelevat välillä 442 – 993, 3DMark05:ssä 304 – 627, 3DMark2001 SE:ssä 1323 – 2557 ja Crysiksessä 800×600-resoluutiolla 2,4 – 4,6 FPS. Mukana on myös kuvavertailuja 3DMark03:sta, Crysiksestä ja Call of Duty 4:stä prosessorilla ja näytönohjaimella renderöitävien kuvien välillä.

Transgaming, SwiftShader Technology

PC Games Hardware, Swiftshader: 3DMark, Crysis und Call of Duty komplett auf der CPU berechnet

Muropaketin uusimmat