FlatOutia juhlistettiin julkaisubileissä – LAB luritteli tunnelmallisesti
FlatOut-romurallin julkaisun kunniaksi Bugbear järjesti torstai-iltana julkaisujuhlat. Tapahtumaan osallistuivat pelin tekijöiden ohella myös kustantaja Empiren edustajat, laumoittain kotimaisen median edustajia, muiden pelitalojen väkeä ja muuta kansaa.
FlatOutia ajettiin vähän joka suunnalla. Suurimmassa suosiossa olivat kaksi istuttavaa ajosimulaattoria, tai pikemmin hyperstimulaattoria, joilla ajettiin tiukkoja kaksintaistelukisoja pelin eri radoilla.
Bugbearin Jussi Laakkonen (oikealla) tiiraa tarkoin peliguru Thomas Puhan esittelemään Pelaaja-lehden seuraavaa numeroa – ja käy kovin lämpimänä arvostelun tähtimäärän nähdessään.
Julkaisukekkereihin osallistui yli 200 vierasta ja tunnelma olikin juhlapuheiden alkaessa tiiviin lämmin.
Bugbearin pelitiimi sai ansaitsemansa aplodit 18 kuukauden rutistuksesta. Viime kesä vilahti ohi täysin huomaamatta ja armeijan kertausharjoitukset olivat aiheuttaa katastrofin aivan loppumetreillä. Kiitos Puolustusvoimille joustamisesta – peli saatiin sittenkin valmiiksi, kun erään ohjelmoijan metsäkeikka vaihtui koodin takomiseksi. Nyt pelin valmistuttua pari viikkoa erämaassa saattaa kuitenkin tuntua suoranaiselta hermolomalta.
Ohi on, iloitsee Bugbearin perustaja ja teknologiajohtaja Tatu Blomberg, joka on luonut muun muassa pelin ydinteknologian ja fysiikkamallinnuksen – PlayStation 2- ja Xbox-peliytimistä puhumattakaan.
”Nyt ei naarata” toteavat bugbearin isännät Niko Miettinen ja Janne Alanenpää ajettuaan romunsa suohon.
Flatout pisti Labinkin polvilleen.