Namcon pieksämä Bottlerocket ampuu takaisin
Kerroimme viime kuussa Namcon harvinaisen ilkeästä tempusta, kun pelitalo nappasi Bottlerocket-studion työstämän pelin itselleen kesken projektin ja ajoi pienen pelikehittäjän konkurssiin. Bottlerocketin väen ei tarvitse enää piitata hyvistä väleistä kustantajaansa, joten sana on vapaa.
Bottlerocketin vastine väittää, että peli oli aikataulussa ja hyvässä vauhdissa. Pelin ongelmat olivat enemmänkin Namcon kyvyttömissä projektinvetäjissä, jotka eivät ymmärtäneet missä mennään.
”Splatterhousea oli tehty jo 18 kuukautta. Peli oli aikataulussaan emmekä olleet myöhästyneet yhdestäkään milestonestamme”, studion vastine ynnää.
Namco syytti Bottlerocketia ongelmista pelin kehityksessä.
Lopullista totuutta voi toki yrittää kaivella hautuumaalta, mutta loppumetreillä Namcon temppu oli silti yksi julmimmista vedoista, mitä pelialalla on pitkään aikaan nähty. Tietoisen kylmäverinen matonveto aivan peliprojektin loppumetreillä oli pitkään valmisteltu operaatio, jonka myötä Namco nappasi lähes valmiin pelin itselleen pilkkahinnalla.
Lähde: Ex-Splatterhouse Dev BottleRocket Contests Namco’s Performance Claims
Lisää aiheesta
Namco teki vuoden likaisimman tempun
Lue myös
Aikuiset Animal Crossingin pelaajat ovatkin… todennäköisiä pedofiilejä?
Bioware raottaa jälleen The Old Republicin salaisuuksien verhoa
eDomen arvosteluviikko: Halo Wars, Patapon 2, Sonic Unleashed, Stalin Subway ja You’re in the Movies