Operation Flashpoint 2: multiplattaus hyödyntää PC-pelaajaa!
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising tulee, sieltä hiljalleen. Vaikka peliä siirrettiinkin syksyyn. Joka tapauksessa, pelin pariin palataan vielä tänään kun eDomen ensikosketuksen toinen osa ilmestyy tänä iltana. Luvassa on muun muassa tiukkoja näkemyksiä PC- ja konsolipelikehittämisen eduista.
Ennen sitä, palataan vielä hetkeksi tekoälyn pariin. Ensikosketuksen ensimmäisessä osassahan jo käsiteltiin tekoälyä, mutta aivan kaikkea ei tullut sanottua. Dragon Rising -pelipomo Clive Lindop terästi keskusteluissamme asiaa myös näin, että…
”Oikeasti, originaalipelistä on nyt jo vuosikymmen. Flashpointin tekoäly ei pelännyt, ei yrittänyt pysytellä hengissä, ei reagoinut. Peli oli vaikea, osittain jopa siksikin ettei ei ollut realistinen.”
”Tekoäly käytti realistisia taktiikoita mutta oli silti hyvin yksinkertainen. Se esimerkiksi näki monen maaston läpi ja näki pelaajan, vaikka tämä luuli olevansa suojassa. Flashpointin tekoäly oli usein täysin skriptattua Dragon Risingin tekoäly on sen sijaan oikeastikin tekoäly, sriptaamaton ja täysin dynaaminen.”
Ja se multiplatformdevaaminen?
”PC-pelaaja jopa hyötyy multiplattauksesta! Kyllä! Hyötyy!”
Näin siis Clive Lindop.
”Ei pelin kehittäminen useammalle alustalle tarkoita muutenkaan minkään uhraamista. Dragon Risingin konsoliversioissa ei ole tingitty mistään.”
Mitä muuta hän tarkalleen sanokaan, se selviää aivan pian…
Lisää aiheesta
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising – ensitesti osa 1
Lue myös
Alternative Party 2009:ssä nähdään huippuhakkereita ja kuunnellaan tumtumia
eDomen arvosteluviikko: suurennuslasin alla 7 peliä Riddicistä inFamousiin
Ennakko: East India Company (PC)
Rapakuntoiset suomalaissotilaat huippukuntoon konsolipeleillä