Miten Max Payne -peli tehtiin?
Kiitos brittiläiselle laatulehti Edgelle. Lehti näet julkaisi pätevän Making of -artikkelin suomalaisesta Max Payne -pelistä. Sen myötä voimme palata muutaman vuoden ajassa taaksepäin, takaisin sinne Espoossa sijaitsevan omakotitalon kellariin, ihmettelemään suomalaisen pelialan mullistanutta teosta.
Muistan vielä erinomaisesti ensimmäisen sen kerran, kun marssin Remedyn kellariin tutkimaan Max Paynea. Taisin tehdä juttua MikroBittiin, eikä peliä oltu vielä näytetty kovinkaan monelle ulkopuoliselle. Projekti oli tuolloin vielä kovin keskeneräinen, silti peli ja tiimin visiot näyttivät jo todella hyviltä. Erityisen vaikutuksen meikäläiseen teki äänistudio. Ihan oikea äänistudio! Pelipuodilla! Ajatella!
No, mitäpä meikäläisen höpinöistä. Paitsi, mahtaisivatkohan valokuvat löytyä vielä jostain arkistosta. Pitääpä tsekata.
Loikatkaa kuitenkin Edgen sivuille ja nauttikaa:
Lisää aiheesta
Max Payne -leffan VIP-näytös ja iltamat
Paluu Max Paynen maailmaan, siihen alkuperäiseen
Poets of the Fall kertoo suhteestaan Max Payneen
Lue myös
Arvostelu: Fallout 3 (PC, PS3, 360)
Arvostelu: Gears of War 2 (360)