Call of Duty – sieluttoman pelikehityksen tulos?
Gears of War -pelien suunnittelija, pelialan rakastettu suurisuu Cliff Bleszinski kommentoi isojen pelitalojen ikävää pelisarjojen heittelyä tekijästudiolta toiselle. Cliff totesi, että moinen toiminta vahingoittaa pelisarjoja ja synnyttää sieluttomia pelejä.
Cliff ynnäsi, ettei häntä kiinnosta pätkääkään päästää muita pelitaloja Gears of Warien pariin.
”Meillä on paljon ajatuksia Gearsien jatkosta. Mutta joskus minusta tuntuu siltä, että peli menettää jotain itsestään, kun se siirretään toisen kehittäjän harteille. Alkuperäinen kehittäjä todella ymmärtää peliä tai pelisarjaa, kun taas uusi pelitalo saattaa tehdä ihan hyvää jälkeä, mutta hukkaa pelin sielun, jotain tärkeää sen olemuksesta.”
Cliffin kommentti ymmärrettiin erityisesti piikkinä Call of Duty -sarjaa kohtaan, sillä niitähän on tehty tunnetusti vuoron perään eri pelitaloissa.
Kritiikin voi tulkita kohdistuvan ärhäkästi myös Gearsit julkaisevaan Microsoftiin, joka teettää tällä hetkellä neljää Halo-sarjan peliä neljällä eri studiolla. Ja väsää vielä viidettäkin Halo-pelitiimiä.
Lähde: Gearing Up
Lisää aiheesta
Gears of War 2:n tuottaja videohaastiksessa
Lue myös
Arvostelu: Brothers in Arms: Hell’s Highway (PC, PS3, 360)
Miltä tulevaisuuden pelaaminen näytti menneisyydessä?
Osallistu Sacred 2 -kilpailuun: voita peli, paita ja annos metallia
Tom Clancy’s Endwar – kolmas maailmansota konsolistrategiana