Yhdysvaltain steampunk-sisällissota on kölin alta vedettävä pökäle
Janne Mikola luuli pääsevänsä mukavalle aikamatkalomalle Yhdysvaltain vaihtoehtoisen sisällissodan pariin. Mutta eihän siellä ollutkaan hauskaa! Gettysburg: Armored Warfare kompastelee niin pahoin, ettei siitä ole suoraan sanoen miksikään.
Maailmalla Gettysburgia on luonnehdittu teknologiademoksi. No, kyllä peliä pelatessa sellainen fiilis vähän on. Pelistä puuttuu pelaamisen ilo, tarjolla on vain joitain ominaisuuksia testailtavaksi ja konsepteja kikkailtavaksi. Välillä ruudulle ilmestyy teksti, jossa todetaan jonkun voittaneen jotain, mutta kaikki pelilliset tasapaino-ongelmat jotka vaikuttavat pelien voittamiseen, ja jotka normaalin pelin tapauksessa kaipaisivat pikaista päivitystä, ovat Gettysburgin tapauksessa täysin sivuseikkoja. Ei sillä oikein ole mitään väliä, että pelaaminen itsessään degeneroituu nopeilla APC:eillä ajeluksi jalkamiesten juostessa armeijan teltoilta mähinäalueille käsittämättömän hitaasti.
Eikä sillä oikein ole mitään merkitystä, että hevosmiehet ovat turhia, ja zeppeliinit ovat täysin ylivoimaisia tuhokoneita, joita vastaan ei ole olemassa mitään ilmeistä vastaliikettä. Edes zeppeliini vastaan zeppeliini ei toimi, koska ilmalaivojen aseistus ja tähtäysmekanismi ovat suunniteltu ilmasta-maahan -sodankäyntiin.
Lue koko arvostelu: Gettysburg: Armored Warfare (PC)
Lue myös
Gary Grigsby’s War Between The States (PC)