Dead Space 2 myi noin neljä miljoonaa kopiota – oli silti pettymys Electronic Artsille
Visceral Gamesin kehittämä Dead Space 2 myi aikanaan noin neljä miljoonaa kopiota. Tulos ei silti miellyttänyt Electronic Artsia.
Aiemmin tänään uutisoimme, kuinka EA sulki Dead Spaceista ja Battlefield Hardlinestä tunnetun Visceralin. Samalla Visceralin tällä hetkellä kehittämä Star Wars -peli siirrettiin jatkokehitettäväksi toiselle kehitystiimille.
Nyt Visceralilla tasoja suunnitellut Zach Wilson on kertonut Twitterissä, että EA:n vaatimukset studion kehittämille peleille ovat olleet lähes mahdottomat. Esimerkiksi Dead Space 2:n kehitys maksoi 60 miljoonaa dollaria, eikä EA joustanut budjetin kanssa ollenkaan. Kauhugenreä edustava peli myi kiitettävät neljä miljoonaa kappaletta, mikä ei kuitenkaan riittänyt EA:lle ja projektin tuottoon petyttiin. Alkuperäinen Dead Space maksoi puolestaan noin 37 miljoonaa dollaria
Dead Space 2:n aiheuttama taloudellinen pettymys saattaa selittää myös Dead Space 3:n sisältämät mikromaksut, joilla EA pyrki keräämään lisää rahaa. Kuitenkin myös Dead Space 3 osoittautui taloudellisti kannattamattomaksi, minkä johdosta EA päätti lopettaa pelisarjan julkaisemisen.
Dead Space 2 cost 60 Million dollars to make and they were merciless with their budget. they only sold 4 mil and that wasn’t enough
— Zach Wilson (@covernode) October 17, 2017