Uusimmat

Call of Duty – sieluttoman pelikehityksen tulos?

08.10.2008 19:20 Jukka O. Kauppinen

Gears of War -pelien suunnittelija, pelialan rakastettu suurisuu Cliff Bleszinski kommentoi isojen pelitalojen ikävää pelisarjojen heittelyä tekijästudiolta toiselle. Cliff totesi, että moinen toiminta vahingoittaa pelisarjoja ja synnyttää sieluttomia pelejä.

Cliff ynnäsi, ettei häntä kiinnosta pätkääkään päästää muita pelitaloja Gears of Warien pariin.

”Meillä on paljon ajatuksia Gearsien jatkosta. Mutta joskus minusta tuntuu siltä, että peli menettää jotain itsestään, kun se siirretään toisen kehittäjän harteille. Alkuperäinen kehittäjä todella ymmärtää peliä tai pelisarjaa, kun taas uusi pelitalo saattaa tehdä ihan hyvää jälkeä, mutta hukkaa pelin sielun, jotain tärkeää sen olemuksesta.”

Cliffin kommentti ymmärrettiin erityisesti piikkinä Call of Duty -sarjaa kohtaan, sillä niitähän on tehty tunnetusti vuoron perään eri pelitaloissa.

Kritiikin voi tulkita kohdistuvan ärhäkästi myös Gearsit julkaisevaan Microsoftiin, joka teettää tällä hetkellä neljää Halo-sarjan peliä neljällä eri studiolla. Ja väsää vielä viidettäkin Halo-pelitiimiä.

Lähde: Gearing Up

Lisää aiheesta

Call of Duty 4 (PC, PS3, 360)

Gears of War (PC)

Gears of War 2:n tuottaja videohaastiksessa

Lue myös

Arvostelu: Brothers in Arms: Hell’s Highway (PC, PS3, 360)

Miltä tulevaisuuden pelaaminen näytti menneisyydessä?

Mitä tekisit pääministerinä?

Osallistu Sacred 2 -kilpailuun: voita peli, paita ja annos metallia

Tom Clancy’s Endwar – kolmas maailmansota konsolistrategiana

Mitä mieltä?

Katso tilanne vastaamatta

Muropaketin uusimmat