Uusimmat

Dead Spacen tuottaja miettii peliään ja jatko-osaa

20.01.2009 11:35 Jukka O. Kauppinen

EA:n viimevuotinen Dead Space oli vuoden kovimpia pelejä, tarjoten todellista hardcore-scifiä ja jännittävää toiomintaa. EA Redwood Shores -studion tuottaja Glen Schofield kertoo 1UPin haastattelussa mikä pelissä meni kohdalleen ja mikä ei.

Schofield kertoo pelin tarjoilevan muun muassa paljon piilotettuja easter eggsejä. Pelin tekijätiimin kuvia on piilotettu pitkin peliä, esimerkiksi julisteissa on monia todellisia henkilöitä.

Miekkonen ynnäilee myös, että…

”Pelit tarvitsevat pikku yllätyksiä pysyäkseen tuoreina. Mutta olemme joidenkin asioiden suhteen ehkä hieman lempeämpiä jatko-osassa. Teemme parhaillaan täyttä jälkianalyysiä ja selvitämme tarkoin mikä meni oikein, mitä voimme parantaa ja miten.”

Mutta miksi insinöörit ja tiedemiehet ovat niin hyviä sotureita?

”Selviytymisvaisto – ja nämä kaverit ovat fiksuja ja voivat mukautua tilanteisiin nopeasti.”

Entä mitä Dead Spacelle on luvassa jatkossa?

”Mahdollisessa jatko-osassa tarina voi jatkua vaikka miten moneen eri suuntaan. Teimme pelin ympärille todella laajan universumin. Taustatarina yltää satojen, jopa miljoonien vuosien päähän. Palaamme vielä asiaan.”

Lue juttu: Dead Space Afterthoughts

Lisää aiheesta

Dead Space (PC, PS3, 360)

Avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi, väittää erään kuuluisan elokuvan kansi. Tämä saattaa olla totta, mutta kerrostaloasunnossa naapurit kuulevat huutosi erittäin hyvin. Dead Spacea pelatessasi vieläpä sangen säännöllisesti.

Melkoisena shokkina EA:n studion esikoisteos kauhun saralla osoittautuu erinomaiseksi ja tunnelmalliseksi peliksi, jonka parissa aikaa kuluu, joskin kauheissa tunnelmissa.

Dead Space -säveltäjä: kahden vuoden duuni

Videopelien muusikot ovat usein surullisen syrjityssä asemassa. Hyväkin pelimusiikki jää näinä päivinä jopa tykkänään huomaamatta, vaikka ne voivatkin olla mitä tärkeimmät pelin kokonaistunnelman kannalta. Siksi onkin mukava lukea juuri ilmestyneen ja valtaisan ylistävän vastaanoton saaneen Dead Space -pelin säveltäjän Jason Gravesin haastattelua, jossa tämä kertoo luomistyöstään.

Dead Space – avaruuskauhun grafiikkaa suunnittelijoiden pöydältä

Viimeisenä silauksena tämän viikon Dead Space kuolaukselle tarjoilemme tunnelmikkaista peleistä kiinnostuneille kattauksen Dead Spacen luonnoksia ja pelitaidetta. Nämä kuvat ovat sitä lähdemateriaalia, jonka mukaan pelin tyyliä lähdettiin rakentamaan.

Dead Space –avaruuskauhusta myös sarjakuva

EA ja Image Comics tekevät myöhemmin tänä vuonna julkaistavasta Dead Space –kauhupelistä myös pelin tapahtumiin läheisesti pohjautuvan sarjakuvan. Kuusiosainen sarjis kertoo peliä edeltävistä tapahtumista.Lue myös

Lue myös

Arvostelu: Lock’s Quest (DS)

Bioware puolustaa PC-pelaamista

Pac-Man eksyi Tronin sokkeloihin

PS3:n ja Xbox 360:n prosessorisuunnitelija pureutuu konsolisodan ytimeen

Valve: piraatitkin ovat asiakkaita

Muropaketin uusimmat