Jos Baldur’s Gate 3 ei olisi koskaan onnistunut, kehittäjän korvaavat vaihtoehdot olisivat olleet joko Fallout tai Ultima
Larian Studiosin kunnianhimon olisi täyttänyt ainoastaan kolme roolipeliklassikkoa.
Larian Studiosin viime vuoden parhaaksi peliksi valittu Baldur’s Gate 3 olisi voinut hyvinkin olla uusi Fallout tai Ultima.
Studion toimitusjohtaja Swen Vincke paljasti kehittäjien kunnianhimon olleen ennen kehityksen aloittamista niin suuri, että ainoastaan kolme ehdokasta olisi kelvannut studion seuraavaksi peliksi: Baldur’s Gate, Fallout tai Ultima, uutisoi GamesRadar.
”Koin yllämme olleen lasikatto, jonka särkemiseksi vaadittiin AAA-luokan arvot, budjetti, markkinointi ja muut AAA-peleihin lukeutuvat asiat”, Vincke totesi ja luetteli ainoat pelit, jotka sopivat tuohon rooliin.
Baldur’s Gate oli kuitenkin studion ensimmäinen valinta, joskin lisenssin saaminen oli likellä mennä sivu suun. Vincken mukaan lisenssin omistaneelle Wizards of the Coastille lähetetty suunnitteludokumentti oli ”todella huono”, koska se tehtiin samanaikaisesti Divinity: Original Sin 2:n kehityksen kanssa, eikä WotC ollut saamastaan ehdotuksesta mielissään. Larian pyysi kuitenkin jatkoaikaa, jonka WotC antoi ja loppu on historiaa.