Uusimmat

Larianin työntekijöiltä vaadittiin Baldur’s Gate 3:n kohdalla pienempi loppurutistus kuin aikaisemmissa peliprojekteissa

Kuva: © Larian Studios

26.05.2024 19:58 Muropaketin toimitus

Larianin työntekijöiden loppurutistus eli crunch oli Baldur’s Gate 3:n kohdalla pienempi verrattuna aikaisempiin peliprojekteihin.

Baldur’s Gate 3:n ohjaaja Swen Vincken mukaan peli vaati loppurutistusta, mutta isossa kuvassa se ei ollut mahdottoman tiukka. Vincken mukaan yhtiössä koordinoitiin vuorokauden ympäri jatkunut toiminta kansainvälisten toimistojen avulla, jotta yksittäisten kehittäjien ei tarvitsisi työskennellä myöhään yöhön ongelmien parissa.

Ylitöistä maksettiin erillinen korvaus ja toimistot olivat pääsääntöisesti tyhjillään kello 20 jälkeen ja viikonloppuisin. Vincke kuitenkin uskoo, että varsinkin monimutkaisien projektien loppuunvienti vaatii lähes aina ainakin hieman venymistä.