Uusimmat

Microsoftin DirectSR-tekniikka debytoi kohtapuoliin – tarjolla tarkempaa kuvanlaatua peleihin

Kuva: © Muropaketti.com / Ilari Hauhia

27.02.2024 07:51 Muropaketin toimitus

Tekniikkaa kehitetään yhdessä AMD:n ja Nvidian kanssa. Esittely on luvassa piakkoin.

Tekniikka on nykyisten tietojen perusteella Nvidian DLSS:n ja AMD:n FSR:n kaltainen skaalaustekniikka. Tekniikka on nimeltään DirectX DirectSR (Super Resolution).

Microsoft aikoo esitellä DirectSR:ää GDC 2024 -tapahtumassa, joka järjestetään 18. ja 22. maaliskuuta välisenä aikana. GDC 2024 on pelikehittäjien tapahtuma, joten sekin viittaa, että DirectSR liittyisi erityisesti pelien tarkkuuden skaalaamiseen DLSS:n ja FSR:n tapaan.

Wccftechin mukaan Microsoftilla on tavoitteena tuoda ”universaali” skaalaustekniikka sisältöihin, jonka pitäisi helpottaa pelinkehittäjien työtä. GDC 2024 -tapahtumassa tullaan näkemään ainakin demonstraatioita tekniikasta, ja lisäksi DirectSR:stä kuullaan viimeisimpiä uutisia.

Muropaketin uusimmat