Uusimmat

Namcon pieksämä Bottlerocket ampuu takaisin

18.03.2009 18:05 Jukka O. Kauppinen

Kerroimme viime kuussa Namcon harvinaisen ilkeästä tempusta, kun pelitalo nappasi Bottlerocket-studion työstämän pelin itselleen kesken projektin ja ajoi pienen pelikehittäjän konkurssiin. Bottlerocketin väen ei tarvitse enää piitata hyvistä väleistä kustantajaansa, joten sana on vapaa.

Bottlerocketin vastine väittää, että peli oli aikataulussa ja hyvässä vauhdissa. Pelin ongelmat olivat enemmänkin Namcon kyvyttömissä projektinvetäjissä, jotka eivät ymmärtäneet missä mennään.

”Splatterhousea oli tehty jo 18 kuukautta. Peli oli aikataulussaan emmekä olleet myöhästyneet yhdestäkään milestonestamme”, studion vastine ynnää.

Namco syytti Bottlerocketia ongelmista pelin kehityksessä.

Lopullista totuutta voi toki yrittää kaivella hautuumaalta, mutta loppumetreillä Namcon temppu oli silti yksi julmimmista vedoista, mitä pelialalla on pitkään aikaan nähty. Tietoisen kylmäverinen matonveto aivan peliprojektin loppumetreillä oli pitkään valmisteltu operaatio, jonka myötä Namco nappasi lähes valmiin pelin itselleen pilkkahinnalla.

Lähde: Ex-Splatterhouse Dev BottleRocket Contests Namco’s Performance Claims

Lisää aiheesta

Namco teki vuoden likaisimman tempun

Lue myös

Aikuiset Animal Crossingin pelaajat ovatkin… todennäköisiä pedofiilejä?

Bioware raottaa jälleen The Old Republicin salaisuuksien verhoa

eDomen arvosteluviikko: Halo Wars, Patapon 2, Sonic Unleashed, Stalin Subway ja You’re in the Movies

Mythic houkuttelee pelaajia palaamaan Warhammer Onlineen

Wiin House of the Dead teki kiroilun maailmanennätyksen

Muropaketin uusimmat