Uusimmat

Ohjaaja paljastaa: Bethesda pakotti Arkanen nimeämään avaruusseikkailunsa Preyksi

01.09.2022 14:26 Muropaketin toimitus

Arkane Studios ei olisi halunnut nimetä vuonna 2017 ilmestynyttä Prey-peliä lopullisella nimellä, mutta julkaisija Bethesda ei antanut studiolle vaihtoehtoja.

Preyn ohjaaja ja Arkanen perustaja Raphaël Colantonio kertoi taannoin AIAS Game Maker’s Notebook -podcastissa, ettei hän pitänyt pelin nimestä Prey. Colantonion mukaan Prey oli huono nimi avaruusseikkailulle useastakin syystä.

”Pelillä ei ollut mitään tekemistä alkuperäisen Preyn kanssa. Siitä huolimatta ne pelaajat, jotka eivät pitäneet alkuperäisestä pelistä, välttelivät Preyn pelaamista pelkän nimen takia. Toisaalta peli ei sopinut välttämättä myöskään alkuperäisen pelin faneille, koska niillä ei ollut juuri mitään yhteistä”, Colantionio totesi.

Colantonion mukaan artisteille oli kova paikka, kun Bethesda pakotti heidät nimeämään pelin artistisen vision vastaisesti. Colantonio kertoo, että tapahtumasarja oli yksi niistä syistä, miksi hän päätti lähteä Arkanelta pian pelin julkaisun jälkeen.