Uusimmat

Operation Flashpoint 2 lupaa maailman parasta tekoälyä

29.04.2009 19:30 Jukka O. Kauppinen

Codemastersin parhaillaan työstämä Operation Flashpoint 2: Dragon Rising -sotasimulaatio tähtää korkealle. Studion edustajat kertovat muun muassa päättäneensä jo projektin alussa, että tekoälyssä ei säästellä – sen on oltava maailman paras.

eDome otti tuntumaa peliin ja pikapuoliin ilmestyvässä ensitestissä käsitelläänkin tekoälyä muun muassa seuraavin sanoin:

Kaikessa erinomaisuudessaan Flashpointissa oli omat ongelmansakin, kuten vähän liiankin hyvin näkevät ja ampuvat viholliset, jotka eivät tunteneet lainkaan pelkoa. Dragon Risingissa tätä puolta on yritetty inhimillistää – tekoäly ei näe esteiden läpi eikä aavista pelaajan sijaintia yliluonnollisin keinoin. Lisäksi tekoälysotilaatkin simuloivat tunteita ja kuolemanpelkoa.

Codemastersin Clive Lindop kehuu, että ”toimintapelien tekoäly on usein skriptattua, mutta meidän tekoälymme on ihan oikeasti tekoäly. Se katsoo ympärilleen ja saa informaationsa siitä, mitä hahmot oikeasti näkevät. Päätöksensä ja taktiikkansa tekoäly tekee vain ja ainoastaan näkemänsä perusteella.”

Silmät auki: kaksiosaisen ensitestin ensimmäinen osa pamahtaa linjalle torstaina 30.4.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising ilmestyy kesän mittaan PC:lle, PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle.

Lue myös

Arvostelu: Buzz: Suomen neropatti (PSP, PS2, PS3)

Elder Scrollsien tarinat kirjamuoton

Huhupartio: uusi PSP paljastetaan kesäkuussa?

Puolalaiset huolissaan PlayStation 3 -pelaajien sieluista

The Witcher ei ilmestykään konsoleille