Uusimmat

Pelintekijä: älä maksa turhasta, Excel on myös hyvä 3d-pelimoottori

07.03.2008 15:56 Jukka O. Kauppinen

Nykypäivän pelitekijät käyttävät toinen toistaan huikeampia, raskaampia ja vaativampia pelimoottoreita. Mutta miksi tuhlata rahaa ja vaivaa ylettömän kalliisiin 3d-moottoreihin, kun lähes saman voi tehdä myös Microsoftin Excel-taulukkolaskennalla?

Excelin eri versioista löytyy ties miten monta erilaista hauskaa jippoa ja piilotettua ominaisuutta, lentosimulaattorista lähtien. Peter Rakos kuitenkin meni pidemmälle kuin moni ikinä uskaltaisi ja demonstroi miten Excelillä voi tehdä 3d-grafiikkaa.

 

Kyllä tällä aina yksi Doom, BioShock ja Halokin luodaan. Kunhan tekstuurien tarkkuudesta vähän karsitaan.

Ohjelmoinnista ja koodihuumorista nauttivien kannattaa lukea koko juttu:

Gamasutra: Microsoft Excel: Revolutionary 3D Game Engine?

Lue lisää eDomesta

Ydinaseiden suunnittelijoista pelikoodereita

Sosiaalisen median yhteisö suomalaiselta pelikonkarilta

Futuraman Zoidberg sai nimensä videopelistä

Huijaus vei verkkopelaajalta 65 000 euron palkinnon

Tarjous, josta et voi kieltäytyä – katso uudet Mafia II -kuvat

Tutkija: videopeleistä potkua makuuhuoneen puolelle

Wings Over Israel kuvaa Israelin sotien ilmataisteluja

Mitä Excelillä pitäisi tehdä?

Katso tilanne vastaamatta