Uusimmat

Wii U hidasti Zelda-pelien kehitystä – villit ideat päästiin toteuttamaan Tears of the Kingdomissa

Kuva: © Nintendo

11.05.2023 12:07 Muropaketin toimitus

The Legend of Zelda: Breath of the Wildista jouduttiin jättämään pois monia ideoita, koska peli julkaistiin myös Wii U:lle.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild oli Nintendon pitkäikäiselle pelisarjalle valtava harppaus eteenpäin, mutta se olisi voinut olla vieläkin suurempi ja monipuolisempi. Tämä käy ilmi tuoreesta haastattelusta, jossa Nintendon kehittäjät syyttävät vanhempaa Wii U -konsolia kehityksen hidastamisesta.

”Koska edellinen peli The Legend of Zelda: Breath of the Wild kehitettiin alun perin Wii U:lle, oli kehityksessä paljon rajoituksia”, kuvaili tekninen johtaja Takuhiro Dohta Kotakun mukaan. ”Halusimme tuoda siihen monia ideoita, mutta teimme selkeän päätöksen, että emme tekisi niitä siinä pelissä. Päätimme esimerkiksi, että siihen ei tulisi lentämistä.”

Kotakun mukaan kehittäjät ovatkin kertoneet, että monet Breath of the Wildin hyllytetyt ideat päästiin toteuttamaan viimeinkin The Legend of Zelda: Tears of the Kingdomissa. Näitä ovat esimerkiksi lentäminen ja kallioita kiipeämällä löydettävät luolat. Tears of the Kingdom on Nintendo Switchin yksinoikeuspeli, joten vanhemmat alustat eivät enää jarruttaneet ideoiden toteutusta.

Dohtan mukaan kehitystä auttoi se, että Tears of the Kingdomin maailmaa alettiin rakentaa suoraan Breath of the Wildin maailmankartan päälle.

”Tears of the Kingdomin aloitimme kokoamalla ja toteuttamalla ideoita, joita emme saaneet mukaan aiempaan peliin”, Dohta kertoi. ”Emme olisi pystyneet siihen, jos olisimme tehneet kokonaan uuden maailman, joten edellisen pelin päälle kehittäminen oli merkittävää tässäkin mielessä.”

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ilmestyy huomenna, 12. toukokuuta Nintendo Switchille.

Muropaketin uusimmat