Xbox 360:n rajat pian saavutettu
Gears of War 2:n tuottaja Rod Fergusson arvelee, että Xbox 360:n teknologinen potentiaali on pian saavutettu. Tosin heti perään Fergusson myöntää, ettei ole varsinainen asiantuntija teknisissä kysymyksissä.
Hänen mukaansa Xbox 360 alkaa kuitenkin olla jo varsin lähellä tilannetta, jossa kehittäjät eivät voi ottaa konsolista irti enempää visuaalista loistoa.
Fergusson myös muistuttaa, että parhaillaan kehitetään vielä pelejä, jotka julkaistaan vasta vuonna 2010. Nämä pelit epäilemättä näyttävät paremmilta kuin tänä vuonna julkaistavat, sillä kehittäjillä on ollut enemmän aikaa konsolin parissa.
Sinänsä aiheeseen liittymättömästi täytynee tosin kommentoida, ettei pelin hyvyys ole välttämättä kiinni sen enempää grafiikasta, teknologisesta potentiaalista kuin siihen käytetystä kehitysajastakaan. Kuten juuri arvostellusta Xbox 360:n Too Humanista tai aiemmin tänä vuonna julkaistusta PS3:n Hazesta näkee. Peli on hyvä vaikka Nintendon NESillä, kunhan tekijätiimi pysyy raiteillaan ja keskittyy pelattavuuteen.
Lisätietoja: Epic’s Fergusson: Xbox 360 ’Approaching Upper End’ Of Visual Potential.
Lisää aiheesta
Epic: otamme riskejä Gears of War 2:ssa
Gears of War 2:n tuottaja videohaastiksessa
Lue myös
Minimalistiestetiikkaa 1970-luvun pelikonsolilla
Popcorn Hour A-100 – kätevä ja äänetön mediasoitin
Wiikon wanha: Wasteland, Falloutien esi-isä