Uusimmat

Nvidia alkaa julkaista kehittäjille ja sisällöntuottajille suunnattuja Creator Ready -näytönohjainajureita

22.03.2019 10:58 Muropaketin toimitus

Ensimmäiset Nvidia 419.67 Creator Ready WHQL -näytönohjainajurit lupaavat optimointia Autodesk Arnold- Unreal Engine 4.22-, Adobe Lightroom Substance Designer by Adobe -ohjelmille. Ajurit lupaavat myöskin suorituskykyparannauksia useisiin ohjelmiin GeForce RTX 2080 -näytönohjaimelle. 

Nvidia tuo nykyisten Game Ready -näytönohjainajureiden rinnalle uudet Nvidia Creator Ready -ajurit. Jälkimmäisten kohderyhmänä ovat erityisesti sisällöntuottajat, kehittäjät ja ammattilaiset. Nimensä mukaisesti ajurit keskittyvät parantamaan käyttökokemusta ja suorituskykyä sisällöntuotantoa silmällä pitäen.

Uudet Creator Ready -näytönohjainajurit eivät vie mitään pois Game Ready -ajureilta, vaan molempia kehitetään rinnakkain. Tärkeimmät ominaisuuspäivitykset sisältyvät kumpiinkin ajureihin, mutta optimointien painotukset poikkeavat toisistaan.

Vahvistaakseen päätöstään Nvidia julkaisi Nvidia 419.67 Creator Ready WHQL -näytönohjainajurit. Ajureiden sisältöön kuuluu Creator Ready -optimointeja useille ohjelmille. Ajurit tuovat mukanaan suorituskykyparannuksia GeForce RTX 2080 -näytönohjaimelle. Parannuksia on mitattu Blender Cycles-, Adobe Photoshop CC-, Adobe Premiere Pro CC- ja Cinema 4D -ohjelmissa. Prosentuaaliset parannukset liikkuvat 8 – 13 prosentin välillä.

Ajureita tukevien näytönohjaimien lista on pitkä. Tuki kattaa Volta- ja Turing-arkkitehtuurin näytönohjaimet. Pascal-arkkitehtuurin näytönohjaimissa GeForce GTX 1050 ja siitä ylöspäin olevat mallit ovat tuettuna. Niitä aiempia näytönohjainsukupolvia ei tueta.

Creator Ready -ajureiden päivittäminen onnistuu GeForce Experience -ohjelman kautta. Käyttäjä saa valittua haluamansa ajurityypin ohjaimet-välilehdeltä löytyvän valikon kautta. Ajurit löytyvät tietenkin myös Nvidian sivuilta. Ajurit pääsee lataamaan täältä. Muutoslokiin pääsee tustustumaan täällä.