Assassin’s Creedin DX 10.1 -tuki poistetaan päivityksessä
Uutisoimme viikolla Ubisoftin uudesta Assassin’s Creed -pelistä ja Rage3D-sivuston artikkelista, jossa perehdyttiin Windows Vistan SP1:n myötä pelissä aktivoituun DirectX 10.1 -tukeen. Rage3D:n ajamien suorituskykymittausten perusteella DX 10.1 -tuki paransi minimiä, keskimääräistä ja maksimia ruudunpäivitysnopeutta 9 – 25 %.
Monet havaitsivat kuitenkin heti tulosten julkaisun jälkeen, että DX 10 vs 10.1 -kuvankaappauksia vertailemalla reunojenpehmennys näytti DirectX 10.1:llä monin paikoin paremmalta, mutta tekstuurien laatu puolestaan heikommalta ja sumuisemmalta. Nyt pelin kehittäjä onkin ilmoittanut, että se aikoo poistaa DirectX 10.1 -tuen seuraavassa päivityksessä, sillä heidän täytyy työstää sen käyttäminen uudelleen. Kehittäjän mukaan suorituskykylisä muodostui yhden renderöintivaiheen poisjättämisestä jälkikäsittelyefekteissä.
Näiden tietojen valossa ensimmäinen yritys DirectX 10.1:n implementoinnista pelimaailmaan ei lopulta tuottanut kovin lupaavaa lopputulosta. Muropaketin testilabraan saapui juuri PC-versio Assassin’s Creedistä, joten se tullaan liittämään osaksi tulevien näytönohjainartikkeleiden testipatteria.
Ubisoft Forums, Forthcoming patch for Assassins Creed PC
YouGamers, Assassin’s Creed Patch In The Works