Battlefield 5 on saanut pelaajilta paljon lokaa niskaansa – Pelin kehittäjä kertoi, mikä kaikki sen tekemisessä meni pieleen
DICE:n vuonna 2018 julkaistu Battlefield 5 jakoi monen pelaajan mielipiteet, mutta nähtävästi pelaajat eivät olleet ainoita mietteidensä kanssa.
Studion entinen ohjaaja Alan Kertz on paljastanut Twitter-tilillään oman näkemyksensä siitä, mikä pelin kehityksessä meni pieleen. Hänen mukaansa studio kinasteli sisäisesti pelin lopullisesta muodosta pitkän aikaa, minkä lisäksi Kertz kertoo olleensa suurimman osan päätuotantovaiheesta isyyslomalla.
”Annoin [Battlefield 5:lle] suunnan. Kaikki eivät pitäneet siitä, eikä kaikkea siitä koskaan saavutettu. Sellaista on elämä”, Kertz toteaa.
Battlefield 5:ssä närästystä aiheuttaneita seikkoja olivat muun muassa paluu toiseen maailmansotaan, moninpeliin liittyvät ongelmat sekä turhan villiintynyt kustomointimahdollisuus.
Pelisarjan seuraava osa nähdään loppuvuodesta, ja sen luvataan olevan pelisarjan suurin ja näyttävin osa. Peliä ei ole kuitenkaan vielä virallisesti paljastettu.
It’s hard to salvage a game which was so divided internally on what it should be, especially coming back from parental leave after being away the entire main production period.
I gave it a direction. Not everyone liked it and not all of the direction was achieved. That’s life.
— Alan Kertz (@Demize99) April 5, 2021