Uusimmat

E3: Detroit: Become Humanissa ei ole Game Overia – Kunnianhimoisen scifi-pelin käsikirjoitus on 2000 sivua pitkä

15.06.2017 18:14 Muropaketin toimitus

Pelisuunnittelija David Cage on paljastanut lisätietoja kehitteillä olevasta Detroit: Become Human -pelistään.

Quantic Dreamin kehitteillä oleva scifi-toimintapeli Detroit: Become Human sisältää valtavan, haarautuvan tarinan, jonka eteneminen riippuu pelaajan valinnoista. Pelin ohjaaja David Cage kertookin, että pelin käsikirjoitus on 2000 sivua pitkä, ja hänen sanojensa mukaan tarina voi haarautua jopa yksittäisen lauseen kohdalla.

”Rehellisesti sanoen, siitä tulee nopeasti painajaismaista”, Cage kuvailee Polygonin mukaan.

Heavy Rain (2010) ja Beyond: Two Souls (2013) -peleistä tunnetun Cagen mukaan Detroit: Become Humanin kirjoittaminen kesti vuoden ja peliä kuvattiin toinen vuosi.

”Se on suuri prosessi”, Cage kuvailee. ”Kaikki on lukittuna, ja kun se lukitaan, on muutoksille vähän tilaa.”

Detroit: Become Humanissa pelaajan valinnat vaikuttavat merkittävästi siihen, millainen pelikokemuksesta muodostuu. Cagen mukaan kehittäjät halusivat murtaa haaratuvan tarinankerronnan rajoja ja kokeilla, kuinka pitkälle idean voi viedä.

”Pelissä on kokonaisia tarinanhaaroja, jotka voi nähdä tai missata riippuen pelitavastasi”, Cage kertoo. ”On hahmoja, jotka joko kuolevat heti kun kohtaat heidät tai seuraavat rinnallasi loppuun asti ja joista tulee tärkeitä hahmosi tarinalle.”

Kiinnostavaa on myös, ettei Detroit: Become Humanissa ole Cagen mukaan Game Overia.

”Jos yksi hahmoistasi kuolee, sinun täytyy jatkaa pelaamista ja kantaa vastuu tekojesi seurauksista.”

Detroit: Become Humanin on määrä ilmestyä vielä tänä vuonna PlayStation 4:lle. Pelillä ei ole vielä virallista julkaisupäivää.

E3-messuilla pelistä julkaistiin myös uusi traileri ja rutkasti pelikuvaa.

Muropaketin uusimmat