Fallout 3:n käsikirjoittaja tunnustaa: se oli valtava haaste
Bethesdan Fallout 3 -roolipelin pääsuunnittelija ja käsikirjoittaja Emil Pagliarulo tunnusti äskettäin Penny Arcade -messuilla, että alkuperäisen Fallout-pelin käsikirjoittajien jälkeensä jättämä haaste on ollut valtava. ”Heidän tilalleen astuminen on valtava urakka. Sitä ei voi edes ajatella liikaa, muuten jähmettyisin kauhusta.”
Pagliarulo kertoo, että Fallout 3:n teemat ovat enemmänkin sarjan ensimmäisen pelin mukaiset kuin jatkoa Fallout 2:lle.
”Fallout 2 oli enemmänkin camppia ja popkulttuuria.”
”Falloutin maailmassa ihmiset elävät nippa nappa selviytymisen rajoilla. Jotkut heistä ovat hieman hulluja, osa elää ikiomassa fantasiamaailmassaan. Jotkut ovat vain kyynisiä ja ilkeitä.”
Falloutien maailma ei ole mikään puhtoinen ympäristö, joten pelissä on oltava myös kiroilua ja rumaa kieltä. Ei tietenkään liikaa.
”Leikkasin ensimmäisestä käsikirjoituksestani pois puolet kiroiluista. Jos kiroilu ei ole hyvin käsikirjoitettua ja ääninäyteltyä, niin lopputulos menee harakoille.”
”Suurin ongelma pelin alkuvaiheissa oli löytää oikea Fallout-fiilis”, Pagliarulo tunnustaa.
Lähde: Bethesda’s Pagliarulo On Fallout 3’s Tone, ’Profanity Pass’
Lisää aiheesta
Fallout 3 – klassikkoseikkailun uusi tuleminen (osa 1)
Fallout 3 – apokalyptistä räiskintää seikkailun varjossa (osa 2)
Fallout 3 – avointa seikkailemista ja mustaa huumoria (osa 3)
Wiikon wanha: Wasteland, Falloutien esi-isä
Lue myös
Minimalistiestetiikkaa 1970-luvun pelikonsolilla
Pleikkarit muuttuivat design-tuoliksi
Popcorn Hour A-100 – kätevä ja äänetön mediasoitin
Professor Kageyama’s Maths Training (DS)
Wiikon wanha: Wasteland, Falloutien esi-isä